Het bezorgen van de krant liep bij ons altijd goed. Hooguit eens per jaar ontvingen wij òf geen krant òf een verkeerde krant. Gedurende de dag ontvingen we dan toch nog de TROUW.
Maar dat gaat nu anders. Er is namelijk geen nabezorging meer! We hadden de pech deze week, op dinsdag en op donderdag, geen TROUW te mogen ontvangen. Dinsdag ontvingen we gelukkig wel een andere krant, maar donderdag bleef de brievenbus leeg. Het is dan “hartstikke fijn” dat je abonnement met één krant wordt verlengd, aldus de computerstem van TROUW, maar dat is eigenlijk niet wat ik wil! IK WIL NAMELIJK EEN KRANT. Misschien moet ik wel zeggen een PAPIEREN KRANT. Want via diezelfde computerstem wordt mij gevraagd of ik belangstelling heb voor de Digitale Dagkrant. Per mobiel wordt mij een logincode toegestuurd. Maar ik kan daar nog niet echt wat mee. Ik ben op de computer het overzicht over de pagina snel kwijt. Dit is misschien een kwestie vanvaak doen, maar dat hoop ik niet want dat zou dan betekenen dat ik de krant vaak niet ontvang.
Ik vind het nieuwe beleid van de krant niet het ei van Columbus. Zo lang je een goede bezorging hebt is er natuurlijk niks aan de hand. Maar wanneer je een paar kranten per week moet missen dan is de lol er wel gauw af. Ik zal mij dan bezinnen of ik het abonnement wil behouden.
NB. Het was mijn bedoeling om een korzelig briefje aan TROUW te sturen met bijna dezelfde inhoud als hierboven. Maar na het typen van het bericht ben ik van gedachten veranderd en hoop ik dat het bij deze 2 incidenten mag blijven deze week……Immers 1 Zwaluw maakt nog geen zomer.